بيروت - لبنان 2020/08/13 م الموافق 1441/12/23 هـ

التحرش بطفلة السولية يهز مواقع التواصل في مصر

حجم الخط

قرر عمرو السولية لاعب النادي الأهلي المصري تقديم شكوى ضد أشخاص تحرشوا بابنته عبر موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

ووثق السولية عدة ردود على صور نشرها لابنته التي تبلغ من العمر 3 سنوات ونصف السنة، حيث أبدى استغرابه من ردود بعض المتابعين، وأكد أنه قرر تقديم بلاغات ضد أصحاب التعليقات.

وقال السولية عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي تويتر: "ليلى بنتي عندها 3 سنين ونص (لسه قالعة البامبرز من کام شهر) الكلام ده بيتقال على طفلة!! إيه اللي يخلي (بني آدم) خنزير ممكن يبص على لبس طفلة ويركز غير أنه فعلا خنزير؟! إیه المرض دہ!".

وأضاف مع توثيق الردود: "دول اللي لما بيكبروا بيكونوا مغتصبين ومتحرشین واللي بنخاف على بناتنا وأهلنا ينزلوا الشارع عشان ميتعرضوش لأذاهم".

وتابع: "أتمنى الشيوخ اللي بيبرروا للتحرش ولبس البنت يكونوا مبسوطين دلوقتي وهما شايفين اللي بيحصل".

واختتم السولية: "قررت أتقدم ببلاغات لأصحاب الكومنتات دي عشان اللي زي دول مينفعش يكبروا وسطنا. قررت أحمي بناتي اللي لسه مشافوش الدنيا وللأسف خايف عليهم يشوفوا كمية القرف والاشمئزاز ده".

ولاقى موقف عمرو السولية تأييدا بين متابعيه، إذ كتب المحلل الرياضي خالد بيومي "يا عمرو دول ناس مريضة ربنا يحفظنا ويحفظ أولادنا جميعا من أقذر ما يمكن من البشر"، في حين كتب حساب باسم خضر زعرور "والله العظيم عيب!".. اما المغرد هاني حتحوت فقال: "ماتزعلش ياعمرو.. اعمل بلاغاتك وكمل في موقفك ده. ربنا يخلي لك بناتك ويخليك ليهم".

المصدر: وكالات


أخبار ذات صلة

mtv: مجلس القضاء الأعلى في حالة انعقاد دائم وهو بانتظار [...]
التحكم المروري: جريح نتيجة تصادم بين بيك-أب ودراجة نارية اول [...]
بلدية جبيل:نتمنى ان ينتهي المخاض بولادة بيروت امنة